کلیسای گغارت در دره تاریخی گغارت ارمنستان

کلیسای گغارت ارمنستان


کلیسای گغارت به معنی سرنیزه میباشدکه در35 کیلومتری جنوب شرقی ایروان ساحل شرقی رودخانه ازاد واقع شده دردره تاریخی گغارت قرار گرفته است . این بنا دردوبعد زمانی مختلف ساخته شده وازدو قسمت اصلی تشکیل شده است.



دراوایل قرن سیزدهم این منطقه جزو املاک اختصاصی خاندان زاکریان بوده است و قابل ذکر است که خاندان زاکریان یکی ازثروتمندترین خاندان درتارخ ارمنستان بوده اند که به دستورشان کلیسای بیرونی در سال 1215 ساخته می شود بعدهاخاندان پروشیان این ملک راازخاندان زکریان خریداری نموده اند ودستور ساخت کلیسای درونی رابه یک خواهرومعمار دادند.ودراواخر قرن سیزدهم کلیسای درونی ساخته که از سه قسمت اصلی تشکیل شده ا ندویکی ازاین قسمتها ارامگاه سلسله پروشییان محسوب می شود ساخت کلیسای درونی که ازتراش صخره به وجود امده به مدت 10 سال به طول انجامیده است (1350-1340).

گغارت یک نوع نیزه می باشد که یک پایه چوبی دارد که بر سر ان یک اهن تیز تخت قرار گرفته است این نیزه برمیگردد به زمانی که حضرت مسیح را به صلیب کشیده بودند وبا فرو کردن این نیزه در بدن ایشان می خواستند م طئن باشند که حضرت مسیح جان سپرده است وبه همین دلیل این نیزه برای مسیحیان مقدس شناخته شده است وتاتوس اراکیال این نیزه را در اواسط قرن سیزدهم به ایری وانک نام قدیم گغارت می اورد واز ان پس به این نام معروف می گردد.چشمه ای داخل کلیسا وجود دارد که هر که از آن بر سر و صورتش بزند جوان می ماند. در این منطقه نان گردویی و مربای گردو می فروشند.



Share تاريخ: 1393/08/01 مشاهده : 692

پارک آبی آفرودیت

 از زیباترین جاذبه های گردشگری قبرس
کمر-ترکیه

شهری توریستی در 40 کیلومتری آنتالیا
جزیره موریس

جایی که مارک تواین آن را بهشت روی زمین نامید!
پیست اسکی ارجیس ترکیه

کوه ارجیس در جنوب استان قیصریه
کلیسای گغارت ارمنستان

کلیسای گغارت در دره تاریخی گغارت ارمنستان
باغ کوکنهوف هلند

باغ اروپا بزرگترین باغ گل در جهان
عکس های دروازه هال گیت در بروکسل

این دروازه مربوط به قرون وسطا میباشد
موزه کاکائو و شکلات در بروکسل

مکان جالب و بسیار خوشمزه در بلژیک
پارک زیبای بروکسل

پارک بسیار زیبا در حومه کاخ سلطنتی بروکسل