آسارا نگینی بر تارک سلسله جبال زیبای البرز

عکس های آسارا نگین البرز


آسارا یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور و از مناطق گردشگری هدف استان تهران به شمار می‌رود چراکه نزدیک‌ترین جاده دسترسی تهران به استان‌های شمالی کشور از این بخش می‌گذرد.

http://www.bizna.ir/upload/tour/1471121427.jpg
آسارا کجاست؟
بخش آسارا یکی از سه بخش شهرستان کرج در استان البرز ایران بوده که شامل ۳ دهستان آدران، آسارا و نساء است. دهستان آدران دارای ۱۸ روستا، دهستان آسارا ۲۱ روستا و دهستان نساء دارای ۱۷ روستای تابعه است (جمعاً ۵۶ روستا).
خش آسارا با جمعیت حدوداً بیست هزار نفر که متشکل از بومیان ساکن دائمی بخش است و تعداد ۶۲۰۰ واحد مسکونی در کوه‌های البرز واقع شده است.

http://www.bizna.ir/upload/tour/1415723857.jpg

حدود 80 کیلومتر از مسیر جاده کرج-چالوس در این بخش قرار گرفته است که یکی از محورهای مواصلاتی استان‌های تهران و مازندران و چند استان دیگر ایران به‌شمار می‌آید.

جاذبه‌ها
اکنون بومی‌ترین مردم کرج ساکن این بخش هستند و سالانه حدود 13 میلیون جهانگرد و گردشگر داخلی دستکم به‌صورت عبوری از این منطقه دیدن می‌کنند.

شایان‌ذکر است که اولین جاذبه‌ای که در ابتدای ورودی به آسارا از سمت کرج به چشم می‌خورد، قلعه تاریخی صلصال است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام بازمی‌گردد.

آبشار زیبا و دیدنی هفت‌چشمه در منطقه آدران آسارا واقع در کیلومتر 17 جاده کرج - چالوس با ارتفاع حدود 70 متر جاذبه بعدی این خطه است که می‌توان ساعت‌ها در کنار آن نشست و به زیبایی‌های آبشار و آسمانی که از میان صخره‌ها، فضایی رؤیایی را ایجاد کرده است را تماشا کرد.

به‌طور کلی آبشارهای مواج و خروشان این بخش و تراوش ذره‌های آب که به‌صورت گرد در اطراف پراکنده می‌شود از جمله آبشار خور و آبشار روستای کل‌ها از چنان جذابیتی برخوردار است که با کلمات و جمله‌ها چندان قابل توصیف نیست و فقط دیدن آن‌ها از نزدیک می‌تواند گویای این‌همه طراوت و زیبایی باشد.

http://www.bizna.ir/upload/tour/1434301100.jpg

 وجود رودخانه کرج به‌موازات جاده کرج - چالوس، زیبایی‌های بخش آسارا کرج را دوچندان کرده است.
لوازم ضروری سفر
کارت ملی، کفش مناسب برای پیاده‌روی در دشت و کوه، پوشاک مناسب و راحت برای حرکت در آبشار و رودخانه، یکدست لباس اضافه، ظروف شخصی (لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال)، لوازم بهداشتی شخصی
 http://www.bizna.ir/upload/tour/1499502183.jpg
هزینه سفر
یقیناً لذت سفر به چنین منطقه‌ای زمانی دوچندان خواهد شد که در صندلی اتومبیل نشسته و نظاره‌گر منطقه بیرون باشید.

 


Share تاريخ: 1393/06/24 مشاهده : 1672

آبشار شوی لرستان

زیباترین آبشار ایران 
شیوند

روستایی معتدل و بهاری در دل سرزمین گرم خوزستان
جنگل ابر

میراث 4000 هزارساله سمنان
غار آبی سهولان

بزرگترین و وسیعترین غار آبی ایران پس از غار "علیصدر"
آبشار گویله، مریوان

آبشاری زیبا در مسیر سقز تا مریوان
چمخاله

منطقه ای ساحلی و زیبا در لنگرود استان گیلان
خانه بهنام

زیباترین خانه تبریز
شهمیزاد-سمنان

بهشت گمشده کویر ایران
جاذبه های فارس

بیستون،تخت جمشید،پاسارگاد