منطقه ای ساحلی و زیبا در لنگرود استان گیلان

چمخاله


ساحل چمخاله لنگرود با شرایط زیبا و دلپذیر خود در دنیا کم‌نظیر است .
چراکه گفته می‌شود در دنیا دو شهر ساحلی به شکل دلتا وجود دارد که این حالت آب و هوای دلپذیری را برای این مناطق به وجود می‌آورد که لنگرود یکی از این دو شهر است.
چَمخاله، منطقه‌ای ساحلی بسیار زیبا و منحصر به فرد در استان گیلان می‌باشد که این منطقه در حدود ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۳۹ کیلومتری غرب رودسر قرار دارد. 


چمخاله از لحاظ ساحلی دارای یکی از بهترین سواحل ماسه‌ای می‌باشد که همه ساله در فصلهای بهار و تابستان پذیرای جمع کثیری از مسافران و توریستها می‌باشد. 
یکی از آثاری که اخیرا بنا گردیده و از آثار دیدنی لنگرود به شمار میرود،مجتمع جهانگردی چاف چمخاله است این بنا که در 15 کیلومتری شهر لنگرود و در کنار رودخانه ای که مسیر آبش به طرف دریا است،قرار دارد.
اراضی محدود این مجتمع 110 هکتار است که در مرحله اول احرای ساختمانی آن در 40 هکتار متر مربع بوده که جمعا 22000 متر مربع وسعت زیر بنای آن بوده و یک میلیون متر مربع نیز فضای محوطه سازی شده دارد.


بهترین ویژگی ساحل چمخاله ،ساحل ماسه ای بسیارزیبا و رودخانه بزرگ چمخاله میباشد.چمخاله در زبان لکی از دو حرف بنام چم یعنی رودخانه و خاله یعنی انشعاب که در کل بنام انشعاب شده از رودخانه‌های مختلف تشکیل شده است.
کنار ساحل زیبای لنگرود طبیعت زیبای لیلا کوه و منطق جنگلی خرما و اطاقور هم وجود دارد که در ایام نوروز با زیبایی منحصر به فرد خود می‌تواند جاذبه زیبایی برای گردشگران مختلف باشد.



Share تاريخ: 1393/08/18 مشاهده : 1072

آبشار شوی لرستان

زیباترین آبشار ایران 
شیوند

روستایی معتدل و بهاری در دل سرزمین گرم خوزستان
جنگل ابر

میراث 4000 هزارساله سمنان
غار آبی سهولان

بزرگترین و وسیعترین غار آبی ایران پس از غار "علیصدر"
آبشار گویله، مریوان

آبشاری زیبا در مسیر سقز تا مریوان
چمخاله

منطقه ای ساحلی و زیبا در لنگرود استان گیلان
خانه بهنام

زیباترین خانه تبریز
شهمیزاد-سمنان

بهشت گمشده کویر ایران
جاذبه های فارس

بیستون،تخت جمشید،پاسارگاد