هنوز معلوم نیست ‌علت این اقدام عجیب عربستانی‌ها چه بوده


کارشکنی دیگری از عربستانی ها در پرواز ایرانی


حدود سیصد زائر عمره که ساعتی پیش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره ۱۵۱۶ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ترک کرده ‌بودند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپیمایی عربستان به اصفهان بازگشتند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که کادر پروازی بوئینگ ۷۴۷ ایرانی یک ساعت از پرواز گذشته، در حوالی مرزهای هوایی عربستان متوجه شدند اجازه ورود به این کشور و فرود در جده را ندارند و ناچار به بازگشت به کشورمان شدند.

یکی از مسئولان فرودگاه اصفهان در این باره به خبرنگار می‌گوید: پس از آنکه سازمان هواپیمایی کشور عربستان از ورود هواپیمای ایرانی جلوگیری کرد، هواپیمای زائران ایرانی به فرودگاه اصفهان بازگشت و رایزنی‌ها‌ برای انجام آن آغاز شد که تا این لحظه از نتیجه آن اطلاعی ‌نداریم.

وی با تأکید بر اینکه هنوز اطلاعی از چرایی ممانعت عربستانی‌ها از انجام این پرواز ندارد، می‌افزاید: تقریبا یک ساعت از زمان پرواز گذشته بود که متوجه ممانعت عربستانی‌ها شدیم، ولی توضیحی در این باره دریافت نکرده‌ایم؛ البته هواپیما از نظر فنی مشکلی ندارد و هم اکنون در فرودگاه اصفهان آماده تکرار پرواز به سمت جده است.

گفتنی است، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای گذشته و در پی انتشار خبر تجاوز دو پلیس فرودگاه جده به نوجوانان ایرانی، موجی از خشم و نفرت کشورمان را فرا گرفت و علاوه بر رغم خوردن واکنش‌های مختلف، برخی از مردم با راه اندازی کمپین‌های اینترنتی، خواستار لغو پروازهای عمره به مقصد این کشور شدند.

بر این اساس ممکن است ممانعت عربستانی‌ها از انجام این پرواز، نوعی شیطنت در واکنش به برملا شدن رسوایی رقم خورده در فرودگاه بین‌المللی جده به نظر برسد؛ حدسی که ممکن است با اعلام دلایل مسئولان هواپیمایی عربستان برای ممانعت از ورود پرواز اصفهانی‌ رنگ ببازد.

تکمیلی: عربستانی گفتند که هواپیما استاندارد اتحادیه اروپا را ندارد

در پی درج این خبر، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص علت ممانعت عربستانی‌ها از ورود پرواز زائران اصفهانی گفت: سازمان هواپیمایی کشور عربستان اعلام کرده ‌به هواپیماهایی که استاندارد اتحادیه اروپا را نداشته باشند، اجازه فرود در فرودگاه‌های عربستان را نمی‌دهد.

وی افزود: بر همین اساس یک فروند هواپیما که حامل زائران ایرانی بود، به علت نداشتن استاندارد لازم توسط عربستان به کشور بازگردانده شد.

اوحدی در پایان گفت: زائران این پرواز امروز با برنامه‌ریزی انجام شده، به وسیله یک هواپیمای دیگر دوباره به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
 

Share تاريخ: 1394/01/21 مشاهده : 570

افتتاح موزه توهمات دراسپانیا

موزه توهمات که سبک جدیدی از موزه داری در قرن 21 تلقی می‌شود، شامل مجموعه‌هایی از انواع نقاشی‌های سه بعدی است
صعود مرد عنکبوتی از آسمان‌خراش 75 طبقه (+عکس)

مرد عنکبوتی فرانسوی از آسمان‌خراش 75 طبقه در دوبی بالا رفت.
کنترل تلفن همراه

فناوری جدید که Hairware نام دارد، توسط محققان دانشگاه پانتیفیکال کاتولیک در ریو دوژانیرو ابداع شده
ساخت جزایر مصنوعی با سرعتی حیرت انگیز در چین

این مجمع الجزایر همواره از سوی چین به عنوان محدوده تحت اختیار این کشور مطرح بوده است.
ساخت کفش‌های شب‌تاب برای دوندگان

این لامپ‌ها با استفاده از نوعی قلاب قابل‌ تنظیم به بند کفش متصل می‌شوند
چمدانی پس از 20 سال پیدا شد

وسایلی که مدت هاست مفقود شده اند، پیدا می شود.
هشدار داعش به موبایل به دستان/انگشتانتان را قطع می‌کنیم

در شهر موصل مرکز استان نینوا عراق از موبایل استفاده کند، انگشتانش قطع و 3 میلیون دینار عراقی هم جریمه خواهد شد.
شهر آدم آهنی‌ها در کره جنوبی

مهم ترین ویژگی این تم پارک ایجاد ترکیبی از امکانات سرگرمی با تکنولوژی بالا و جاذبه‌های آموزشی بسیار سطح بالاست.
یافته جدید دانشمندان؛ مغز انسان را هم می توان هک کرد!

افرادی که به هر دلیل دچار حوادثی تلخ و اسف بار می شوند همواره با کوهی از خاطرات ناگوار به زندگی خود ادامه می دهند.